LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

”Har du någon idé på hur jag kan lösa det här problemet?”

Tony Strömberg i Västberga-butiken är van vid att få många frågor från kunder kring vilken typ av produkt de behöver. Han berättar att de flesta frågor som kommer in handlar om fästmaterial, kemikalier och verktyg. Och det finns inga dumma frågor när man kommer till en Würth-butik – Tony betonar att han och resten av Würth- personalens främsta uppgift är att hjälpa kunderna.

15 december 2020
Dela:

 - Många av våra kunder är oerhört kunniga hantverkare, men kan ändå behöva hjälp med att hitta rätt. Vi får ofta en rådgivande roll – kunden kommer in med ett problem eller en frågeställning och vill rådfråga. Det är jätteroligt när kunderna faktiskt ser oss som ett bollplank, och när man kan hjälpa kunden att hitta en bra lösning på ett problem.

- Ofta får man väldigt specifika frågor. Kunden vet vilken typ av material man ska borra eller skruva i, men inte vilken typ av borr eller fästmaterial man behöver. Jag förstår dem, det finns så otroligt många valmöjligheter. Och vi som jobbar i butiken möter ju dagligen kunder och vet vad som behövs i de allra flesta fall.

Vilka andra produktområden får ni ofta frågor kring?

- När det kommer till kemikalier så får vi ofta frågor kring vilja kemikaliers som är godkända enligt vissa bedömningar, som t.ex. Byggvarubedömningen eller Basta. Det är ju oerhört viktigt för kunderna att de hittar ätt produkt med rätt godkännande.

- När det gäller verktyg så står ofta kunden och väger mellan vilken typ av kvalitet de ska välja då vi ofta har alternativ i olika prisklasser. Efter en stunds resonerande brukar de ofta landa i att välja ett verktyg med högre kvalitet för att säkerställa en lång livslängd. De inser att i längden är det ett bättre val.

Varför ska man besöka en Würth-butik?

- För den personliga servicen. Många av våra kunder är pressade och har ont om tid, här kan de få hjälp snabbt. Alla som jobbar i butikerna går produktutbildningar och är väl orienterade i produktsortimentet. Fråga oss gärna – det är vårt jobb att se till så att du hittar det du behöver.

Vad är det roligaste med ditt jobb?

- Fast jag är här varje dag så är ingen dag den andra lik. Jag får träffa nya kunder varje dag och i dialogen med kunderna lär jag mig nya saker. Vi kan t.ex. få tips av våra kunder på hur de har använt produkterna. Det är alltid jätteroligt att få den återkopplingen och tips från våra kunder.