REDAN KUND? - LOGGA IN



{{serverResponse}}

{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}
Toggle navigation Meny - Kunskap och kvalitet för bästa resultat

Kunskap och kvalitet för bästa resultat

Sedan cirka 15 år tillbaka har Lindqvist Bil varit kunder hos Würth när det gäller bl.a. fästmaterial, rengöring, smörjmedel, verktyg, personligt skydd m.m. till verkstaden. 2014 tog man beslutet att låta Würth bli en helhelts-leverantör, och även köpa tvätt- och rekondprodukterna från Würth. Detta för att få en bättre kontroll på inköpen och för att det sparar mycket tid att bara ha en leverantör.

På Lindqvist Bil i Köping är det Bosse Andersson som ansvarar för tvätt och rekonditionering av nya och begagnade bilar.

- Jag började på Lindqvist Bil som praktikant 1975, och sedan dess har jag arbetat med bilvård här på företaget. Så jag har samlat på mig en hel del kunskap och erfarenhet genom åren, säger Bosse.

- Jag och Würths säljare Thomas Rollne påbörjade arbetet med att byta ut sortimentet.

Tillsammans testade vi oss fram för att hitta rätt produkter – bilvård är ett riktigt hantverk och det är mycket känslan som avgör när det kommer till vilka produkter man vill använda, fortsätter Bosse. - Jag upptäckte snabbt att Würths produkter var lika bra – och i flera fall bättre – än de produkter jag använt tidigare. Så att byta till Würths tvätt- och rekondprodukter var inget problem för mig.

- Würths produkter är lättarbetade och effektiva. Tidigare hade jag t.ex. problem med att få bort asfaltsprickar. Med Würths Avfettning Extra/Biosolv DG är det inte längre något problem. Förutom att detta ger ett bättre slutresultat så sparar det även tid för mig vid tvätten. De är även dryga och räcker därför längre, vilket ger en bättre ekonomi.

Lindqvist Bil är mycket nöjda med samarbetet med Würth. En gång i veckan besöker Würths säljare Thomas Rollne företaget för att fylla på produkter som saknas samt stämma av behovet inför kommande vecka. Det förs hela tiden en dialog mellan Thomas och Lindqvist Bil när det gäller vilka min- och maxnivåer som gäller för förbrukningsmaterial och bilvårdsprodukter.

Fakta Lindqvist Bil Köping

  • Startades 1968
  • Familjeägt
  • Totalt 13 anställda
  • Kunder hos Würth: 15 år