Nya satsningar inom metalldivisionen

Under 2021 har Würth och metall-divisionen hos Würth försökt hitta lösningar och strukturer för att på bästa sätt upprätthålla servicen till kunderna. Åsa Sterling är divisionschef för metall och berättar om året som gått och om vad vi har att se fram emot under 2022.

21 februari 2022
Dela:

- Det viktigaste för oss genom pandemin har varit att upprätthålla vår service till våra kunder. Det har fått oss att bli kreativa och hitta nya lösningar och tillvägagångssätt. Jag vill rikta ett stort tack till vår fältsäljsorganisation som har arbetat hårt under pandemin och som har sett till så att vi kan upprätthålla en hög servicenivå till våra kunder, berättar Åsa Sterling. 

- Jag vill också tacka våra kunder som tagit emot oss och som sett att vi har varit en tillförlitlig leverantör under den här tiden. Vi går stärkta ur detta med starkare kundrelationer och med många nya idéer om hur vi kan effektivisera kundernas vardag inför 2022. 

 

I år har Würth många stora satsningar inom metalldivisionen. Organisationen har förstärkts med fler fältsäljare för att kunna nå ut till fler kunder och ge en utökad service. Utöver det pågår ett arbete med att ta fram digitala servicelösningar och ett löpande arbete med att utöka produktportföljen för att bli en heltäckande leverantör. 

- Det känns kul och spännande att framöver få presentera nya digitala servicelösningar för våra kunder. Det är framtidens sätt att få koll på sin förbrukning och få ökad kostnadsmedvetenhet på ett hållbart sätt. Vi jobbar också med att få bort eventuella glapp i vårt produktsortiment för att bli en heltäckande leverantör, vår satsning inom svets är ett exempel på det.

- Vi har också ett fortsatt stort fokus på våra målgrupper, tex MRO – se gärna vår broschyr om vårt arbetssätt på följande länk.  Jag ser också fram emot att förhoppningsvis få komma ut och möta våra kunder mer under 2022 nu när vi har lättade restriktioner, fortsätter Åsa.

 

För att öka närhet och service till våra kunder så utökar vi just nu också vår säljkår i de områden där vi ser att vi inte har tillräckligt med bemanning idag.  Vi ser fram emot att ta emot nya medarbetare som uppfyller löftet till våra kunder.