LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

Würth-gruppen donerar 250 000 euro till UNICEF

Inom ramen för en världsomspännande försäljningskampanj hade Würth-kunder möjlighet att köpa en begränsad upplaga av en Verktygssats i 50 delar. För varje specialutgåva som såldes donerade Würth-gruppen två euro till UNICEF.

16 september 2021
Dela:

I mer än 30 år har Reinhold Würth Workout Week varit en viktig del i samarbetet mellan företagets kontorspersonal och säljorganisation. Under en vecka följer medarbetarna med säljare på deras dagliga kundbesök. Detta ökar inte bara samarbetet utan ger också både säljkår och kunder möjlighet att föreslå förbättringar och komma med idéer. På grund av COVID-19-restriktioner genomfördes i år de flesta möten via telefon eller via videosamtal.

 

I år var det fjärde gången Würth kombinerade RW Workout Week med en välgörenhetskampanj. Per begränsad specialutgåva som såldes donerades två euro till UNICEF. På så sätt samlades 250 000 euro in.

 

”Trots att vi inte kunde besöka kunder personligen i år var det fortfarande viktigt för oss att genomföra kampanjen - att hjälpa andra är en del av vår företagsanda. Särskilt i tider som dessa är det viktigt att ta vårt sociala ansvar. Med denna donation ger vi tillbaka till samhället och stöder dem som är i desperat behov av vår hjälp ”, säger Bettina Würth, ordförande för Würth-gruppens rådgivande styrelse, om kampanjen.

 

Isibindi ungdomsutvecklingsprogram för ungdomar

 

Donationen ges till UNICEF: s "Isibindi Adolescent Youth Development Program" i Sydafrika. Isibindi grundades som en reaktion på hiv -epidemin år 2000, eftersom många barn var föräldralösa eller utsattes för fara av den epidemin. Isibindi är ett program som involverar barn i samhället för att skydda dem mot övergrepp och våld. Programmet fokuserar främst på psykologiskt välbefinnande för barn och ungdomar, till exempel genom att skapa så kallade Safe Parks. Dessa är skyddade platser där utsatta barn kan återhämta sig. De positiva förändringar som Isibindi kan skapa för dessa barn ger dem hopp och nya möjligheter för framtiden.

 

Om Würth-gruppen

 

Würth Group är marknadsledare i sin kärnverksamhet - försäljning av fästmaterial och monteringteknik. Den består för närvarande av mer än 400 företag i över 80 länder med mer än 80 000 anställda. Under räkenskapsåret 2020 omsatte Würth-koncernen 14,41 miljarder euro.