LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

Würths bilinredning skapar ordning och överskådlighet för Lindgren Marine

På Ingarö i Stockholms skärgård har han sin bas, men verkstan och arbetsplatsen har han i bilen. Sedan 2020 driver Joakim Lindgren företaget Lindgren Marine – en ambulerande båtverkstad som erbjuder tjänster inom motorservice, båtservice och försäljning ute hos kund.

22 september 2021
Dela:

Lindgren Marine utför all båt- och motorservice med servicebuss. Största kundkretsen har de inne i Storstockholm, men de kör ut till kunder över hela Sverige. 

 

- Vi är till 90 % en mobil verksamhet. Vi är tre stycken i företaget där alla har mobil service. Vi har därför ett stort behov av bra och smidig förvaring av verktyg, motordelar och förbrukningsartiklar, berättar Joakim Lindgren.

 

Würth har varit med sedan starten

Joakim startade företaget för drygt ett år sedan efter att ha jobbat tre år som verkstadschef hos ett annat företag. Där drev han projektet att bygga upp ett sortiment av förbrukningsartiklar med hjälp av Würths fältsäljare Sandra Eriksson. Med uppstarten av hans nya mobila verksamhet kom behovet av nya mobila lösningar. Då var Würth en given leverantör av bilinredningar.

 

- Sandra och jag hade ett gott samarbete redan på min förra arbetsplats, berättar Joakim. Hon monterade upp ett sortiment i verkstaden där. Ett bättre än det vi hade tidigare. När jag startade Lindgren Marine frågade jag därför henne om hon hade inredning till min nya buss. Hon presenterade mig då för Marcus Arthursson, och på den vägen är det. 

Marcus Arthursson, som är specialistsäljare inom bilinredningar tog fram skräddarsydda lösningar efter Joakims behov. Arbetsbänk, sortimentsväskor, och draglådor är några av dessa.

 

- Ordning och reda är viktigt för kundens dagliga arbete, var sak ska ha sin plats! Säger Marcus.

 

På frågan om det finns någon specifik detalj som Marcus är extra nöjd med i Joakims servicebuss svarar han att det är just helheten som gör sig så bra.

 

- Jag skulle säga att hela hans inredning, mixen med sortimentsväskor och draglådor. Allt är överskådligt och det är enkelt att hålla koll på allt innehåll. Smarta lösningar med förvaring av oljefilter, oljedunkar och så vidare, berättar han.

 

Utöver ordning och överskådlighet är funktionalitet något som Joakim värdesätter högt. 

 

- Allt ska vara lätt att få tag på när man behöver det, berättar Joakim. Därför är jag otroligt nöjd med Würth. Låsningen, lådorna, hyllorna och alla förvaringsutrymmen överlag. De går inte att jämföra med vad jag har haft tidigare, fortsätter han. Alla lådfunktioner fungerar så bra mekaniskt, man kan ta ut väskorna vid behov och ingenting sticker ut från hyllorna och allt är förankrat i bussen. Det sitter fast där det ska, tillägger han.

Würths fältsäljare Sandra Eriksson hjälper Lindgren Marine med påfyllning av förbrukningsartiklar.

 

I stort sett alla inköp görs genom Sandra som möter upp Joakim med jämna mellanrum för påfyllning av servicebussen. Inredningen är uppmärkt med etiketter med artikelnummer och streckkod, vilket gör det enkelt för Sandra att fylla på med produkter vid behov. På sikt är det också meningen att Joakim ska kunna göra egna beställningar via Würth App. 

 

- Allt är väldigt smidigt. När Joakims buss behöver fyllas på möts vi upp när och var det passar, det är ju fördelen med ambulerande jobb. Joakim är också en väldigt lätt kund att ha att göra med, vi klickade redan från början. Vi jobbar också mycket på samma ställen vilket såklart underlättar. Ju mer strukturerat det är i bussen desto lättare blir det att få en överblick över sortimentet och vad som behöver fyllas på. Det hade inte alls varit lika enkelt med annan inredning, säger Sandra. 

 

Sandra berättar också att det är samma koncept och lika strukturerat att ha ORSY på fyra hjul som i en verkstad.