REDAN KUND? - LOGGA IN



{{serverResponse}}

{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}
Toggle navigation Meny - Vanliga frågor

Vanliga frågor

Kan man handla hos er som privatperson?
Vi vänder oss i första hand mot företagskunder. I våra butiker kan du dock handla delar av vårt sortiment. Vi säljer dock inte kemiprodukter till privatpersoner på grund av rådande lagstiftning.
 
Var hittar jag säkerhetsdatabladen?
Du hittar alla våra säkerhetsdatablad på respektive produkt, när du valt artikel ligger alltid våra säkerhetsdatablad under knappen produktdokument. Läs mer om säkerhetsdatablad här >

Varför ser jag inte några priser?
För att se priser behöver man ha ett kundnummer hos oss. När du skapar konto hos oss så väljer du vilken bransch du verkar inom, och när du är klar med registreringen kommer du att se priser och kunna börja handla.

Hur blir man kund hos er?
Du skapar enkelt ett kundnummer hos genom att fylla i Nykunds-formuläret på wurth.se. När du fyllt i alla uppgifter så får du ett kundnummer och kan börja handla hos Würth.

Hur kan jag börja handla i er e-handel?
För att handla i Würths e-handel behöver du vara registrerad kund hos Würth och ha ett e-handelskonto. Har du redan ett kundnummer hos Würth så skapar du snabbt och enkelt ett e-handelskonto här. Är du inte kund sedan tidigare börjar du med att registrera dig som ny kund. Du registrerar dig snabbt och enkelt och kan börja handla på en gång.

Måste jag ha ett kundnummer för att handla?
Ja, du måste ha ett kundnummer för att handla. Undantaget är kampanjartiklar som du kan betala med betalkort.

Hur ändrar jag leveransadress?
Under Mina sidor kan du ändra leveransadress och även lägga in flera leveransadresser. Du måste dock alltid välja en standardadress. När du genomför köpet så kan du välja vilken leveransadress du vill skicka till i kassan.

Hur ändrar jag fakturaadress?
Kunden måste ringa in till kundsupport på telefonnummer 019-35 10 30.

Vad är Pitstop?
Pitstop är vår click and collect-tjänst. Om du väljer Pitstop i kassan så kan du hämta din order i butik. Butiken kommer att ringa dig när din order är klar att hämta och du hämtar ordern när det passar dig.

Var hittar jag allmänna försäljningsvillkor?
Här hittar du Allmänna försäljnings- och leveransvillkor >

Hur fungerar det med returer?
Under Allmänna försäljnings- och leveransvillkor hittar du all information om returhantering, där hittar du också returunderlag som du kan skriva ut och använda vid retur. Läs mer här >

Kan jag registrera flera användare på mitt kundnummer?
Ja, det kan du göra. För att registrera flera användare på ditt kundnummer går du till Mina sidor och klickar på ”Skapa ny användare” och fyller i önskade uppgifter. Efter att du tryckt på ”Lägg till” så skickas användaruppgifterna ut till den aktuella användaren.

Var hittar jag Mina sidor?
Om du är inloggad hittar klickar du på ditt namn uppe i vänstra hörnet på sidan så kommer du till Mina sidor. Är du inte inloggad klickar du på Logga in och sedan på ditt namn.

Var hittar jag mina favoritlistor?
Favoritlistorna hittar du under ”Mina sidor”.  Där finns en rubrik som heter ”Favoriter”. Du kan också komma till dina Favoritlistor när du är inne på en produkt och klickar på stjärnan.

Vad innebär det när det står att det är beställningsvara?
En stor del av våra artiklar finns på vårt centrallager i Örebro. Vissa artiklar beställer vi dock från lagret i Tyskland. Leveranstiden på dessa artiklar blir med andra ord något längre.

Hur gör jag för att spåra mina paket?
Ta kontakt med kundsupport på telefonnummer: 019-35 10 30.

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
Klicka på ”Logga in”, skriv i e-postadress och bocka sedan i rutan ”Glömt lösenord”.

Hur lång är frakttiden?
Frakttiderna varierar beroende på vart i landet du har ditt företag. I södra och mellersta Sverige (upp till Sundsvall) kan vi leverera paketet arbetsdagen efter. Gäller när du lagt din order innan kl 14.00. Övriga landet får normalt leverans

När behöver jag senast lägga en order för att få leverans dagen efter?
För att få leverans dagen efter behöver du lägga ordern innan kl 14.00. 

Kan jag få telefonavisering? 
Ja, det går självklart bra. Vi tar ingen extra avgift för det. Ange bara det telefonnummer du vill ha avisering till när du väljer leveranssätt.

Kan jag välja speditör?
Du kan välja mellan Postnord och DHL. Det gör du när du väljer frakt i kassan.

Kan jag välja att hämta mitt paket i butik?
Det går jättebra! Då väljer du leveranssätt "Pitstop" i kassan och så ringer de dig när din order är klar för avhämtning. Vid Pitstop-order betalar du ingen frakt.

Hur fungerar det med beställningsvaror?
Vid beställningsvaror blir det leveranstid enligt överrenskommelse. Mycket av beställningssortimentet leveras från huvudlagret i Tyskland, varav leveranstiderna blir därefter.

Anskaffningsprodukter debiteras med faktisk frakt- och servicekostnad, dock lägst 195 kr. 

Se alla frågor och svar här >

Vi älskar feedback

fick du inte svar på din fråga - fråga oss gärna om wurth.se här

Topplistan