LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

Jan hjälper kunder att spara tid med effektiv verkstadsutrustning

Würth är ledande på eftermarknaden för fordon, vi har ett totalerbjudande med produkter, tjänster, service och kompetens som ger våra kunder en bättre verkstadsekonomi. Jan Jacobsson är Product Promoter Karosseri och hjälper många av våra kunder att hitta rätt lösningar för sina utmaningar på skadeverkstaden.

13 oktober 2020
Dela:

Vad brukar du hjälpa våra kunder med?

- Jag hjälper kunderna att hitta rätt produkt för sitt ändamål, jag brukar demonstrera produkter och visa hur de kan användas för att få ut maximalt av dem. Ofta blir jag kontaktad av någon av våra fältsäljare som har en kund som vill ha rådgivning.

Hur funkar det?

- Jag åker ut till kunden och demar en viss produkt, det kan vara allt från riktverktyg, verkstadsutrustning, verktyg till kemikalier. Jag var bland annat ute hos en kund som var på väg att byta en bakskärm, ett jobb som vanligtvis tar 14-15 timmar. Jag visade dem hur man kan spara tid genom att rikta skadan med vårt verktyg Pinpuller Power Set. Arbetstiden förkortades ner till 3 timmar. Och förutom att spara tid så kapas kostnader för reservdelar och miljöpåverkan blir mindre. Den kunden blev otroligt nöjd.

 

Vad är aktuellt just nu?

- Just nu är det mycket fokus på vindrutebyten och vindrutereparation. Här finns mycket pengar och tid att spara för våra kunder genom att använda smarta verktyg. Jag brukar bland annat dema vår vindrutelyftare som gör att man kan spara på de tunga lyften och klara av ett vindrutebyte på en person. Här kommer arbetsmiljö och hälsa in i bilden. Vår stenkottsväska Megavac Prime har också blivit en ögonöppnare för våra kunder. Den är oerhört enkel att använda och det är dessutom det snabbaste systemet på marknaden.

Vad är nytt på kemikaliefronten?

- Jag brukar i första hand se om vi kan erbjuda mer hälso- och  miljövänliga kemikalier för våra kunder. En skadeverkstad är en rätt tuff arbetsmiljö där man ofta utsätts för onödigt många risker i form av t.ex. spackel med styren. Där kan vi nu erbjuda en ny produkt där styrenet är ersatt med ett betydligt mindre skadligt ämne. Om man övergår till att använda det kommer man att få en bättre arbetsmiljö utan att göra avkall på kvalitén. Det känns roligt att kunna hjälpa till att informera och hjälpa kunderna att göra rätt val.

Vad är roligast med ditt arbete?

- Det är otroligt roligt att få hjälpa kunden att få fram rätt produkter och hitta en bra arbetsmetod. De kan bli mer effektiva och tjäna mer pengar med vår hjälp. Jag känner att jag har lyckats när kunderna hör av sig efteråt och tackar mig.

Har du några särskilda produkter vill du tipsa om?

Då måste jag nämna Pinpuller Power Set och Stenskottsväskan Megavac Prime. Två riktigt bra produkter som kommer att göra hjälpa kunderna att spara tid och öka deras lönsamhet.

Avslutningsvis – vad är på gång?

- Det är alltid en massa spännande på gång, vi kollar alltid på produktutveckling och att hitta nya innovativa lösningar. Jag lovar att det kommer att komma nya spännande nyheter innan årsskiftet.

Då får vi tacka Jan och återkomma lite senare för att höra mer om kommande nyheter