LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

Service från Würth hjälper Implenia att hålla tidsplanen

I Stockholm pågår just Förbifart Stockholm, en ny sträckning av E4 som binder ihop södra och norra Stockholm. Förbifart Stockholm blir 21 km lång och består av både tunnlar, broar och trafikplatser ovan jord. Implenia Sverige AB blev tilldelade projektet 2015 som för deras del består av bland annat byggande av två stycken 3,6 km långa vägtunnlar, anslutande ramptunnlar samt utrymningstunnlar. Vi träffade Peter Antonsen, verkstadsansvarig på Implenia.

9 november 2020
Dela:
 - Det här projektet har pågått sedan 2016 och ser ut att kunna bli ett nästan 10-årigt projekt. Jag är maskinansvarig och mitt ansvar är att se till att maskinerna går som de ska. Vi har kontinuerlig service av dem, för att vara säkra på att de ska gå som de ska tills det är dags för nästa servicepunkt. Det är oerhört viktigt att vi kan hålla tiderna, så att våra delar är klara när nästa del ska ta vid. I ett sånt här stort projekt är det en stor utmaning att få ihop en organisation som fungerar så att allt flyter på som det ska, berättar Peter.


På projekt Förbifart Stockholm finns tre stycken fasta verkstäder med lagerhyllor, kemiskåp och containrar från Würth. Implenia handlar det mesta från Würth; handverktyg, förbrukning som bult, mutter, glödlampor och kemiartiklar.

- Niklas är hos oss ungefär en gång i veckan och inventerar våra skåp och beställer nytt vid behov. ORSY är ett jättebra system. Våra yrkesarbetare ska kunna fokusera på att göra sitt jobb, de ska helst inte springa runt på stan för att handla. Med ORSY på verkstäderna sparar vi både tid och resurser. Dessutom kan man lita på att allt finns på plats när man behöver det, fortsätter Peter.

Viktigt med leveranssäkerhet

Leveranssäkerhet är otroligt viktigt i den här typen av projekt där de olika delarna är beroende av varandra. Leveranser till olika byggarbetsplatser kan vara en stor utmaning, då det ofta inte finns fasta adresser och det kan skilja sig från vecka till vecka. Implenia tycker att leveranserna från Würth fungerar väldigt bra. 

- Vi har tider att följa, så det är viktigt att Würth levererar när de ska. Men jag måste säga att det fungerar väldigt bra med leveranser ut till våra olika locations, berättar Peter. Dessutom är vi väldigt nöjda med servicen vi får av Niklas. Dialogen med honom är väldigt enkel. Det är bara att ringa, maila eller sms:a så hjälper han oss.


Förutom Förbifart Stockholm är Peter Antonsen delaktig i flera projekt, bland annat i Varberg och vid Slussen. Att arbeta med tunnelbygge är en livsstil berättar Peter. Många som jobbar i projekten kommer från klassiska gruvstäder som t.ex. Hedemora, Zinkgruvan och Åmmeberg och åker till projekten i Stockholm veckovis. Man jobbar sedan intensivt på plats för att sedan åka hem några dagar.

- Det här är ju inte bara ett jobb utan även ett stort intresse för mig, jag har fått förmånen att arbeta på olika projekt över hela världen – i Asien, Sydamerika och Australien. Jag gillar verkligen mitt jobb, det händer nya saker hela tiden. Just Förbifart Stockholm är ju ett väldigt långt projekt vilket också är kul. Annars brukar det kunna vara lite kortare projekt, avslutar Peter.


Würths säljare Niklas Hagström hjälper Implenia på plats



Niklas Hagström är ansvarig fältsäljare på plats. Han berättar om hur han hjälper Implenia med materialförsörjningen.

Berätta lite om samarbetet med Implenia!

- Det här är en väldigt bred kund, de har olika typer av servicelösningar och de handlar också väldigt brett ur vårt sortiment. För mig som byggsäljare har det varit en extra utmaning att det är så många klassiska fordonsprodukter, mycket nytt att sätta mig in i, men det är också väldigt roligt.

- Det är kul att jobba med kunder som har så här stora projekt. För att kunna hjälpa dem så bra som möjligt är det viktigt att jag förstår processen. Som bygg-säljare så har jag det i mig, det finns alltid en planering för nästa fas i bygget. Nya faser ställer nya krav. Ingen dag är sig den andra lik, nya utmaningar hela tiden. 

Hur ofta är du hos kunden?

- Jag är hos den här kunden ungefär en dag i veckan. De har flera olika anläggningar som jag åker runt på. Varierande leveransplatser ställer väldigt stora krav på oss och jag lägger väldigt mycket tid på att se till så att alla leveranser fungerar. Vi försöker vara så flexibla som möjligt så att kunden får det de behöver.

Något särskilt du är extra nöjd med?

- Vi har också fått ordning på deras fakturahantering, Vi har satt upp det så att de får en samlingsfaktura två gånger i månaden istället för en massa småfakturor vid varje beställning. Kunden blev väldigt nöjda med denna lösning och det känns kul att få ha varit med och hjälpt dem med det.