Service från Würth hjälper Implenia att hålla tidsplanen
I Stockholm pågår just Förbifart Stockholm, en ny sträckning av E4 som binder ihop södra och norra Stockholm. Förbifart Stockholm blir 21 km lång och består av både tunnlar, broar och trafikplatser ovan jord. Implenia Sverige AB blev tilldelade projektet 2015 som för deras del består av bland annat byggande av två stycken 3,6 km långa vägtunnlar, anslutande ramptunnlar samt utrymningstunnlar. Vi träffade Peter Antonsen, verkstadsansvarig på Implenia.

På projekt Förbifart Stockholm finns tre stycken fasta verkstäder med lagerhyllor, kemiskåp och containrar från Würth. Implenia handlar det mesta från Würth; handverktyg, förbrukning som bult, mutter, glödlampor och kemiartiklar.
Viktigt med leveranssäkerhet
Leveranssäkerhet är otroligt viktigt i den här typen av projekt där de olika delarna är beroende av varandra. Leveranser till olika byggarbetsplatser kan vara en stor utmaning, då det ofta inte finns fasta adresser och det kan skilja sig från vecka till vecka. Implenia tycker att leveranserna från Würth fungerar väldigt bra.
Förutom Förbifart Stockholm är Peter Antonsen delaktig i flera projekt, bland annat i Varberg och vid Slussen. Att arbeta med tunnelbygge är en livsstil berättar Peter. Många som jobbar i projekten kommer från klassiska gruvstäder som t.ex. Hedemora, Zinkgruvan och Åmmeberg och åker till projekten i Stockholm veckovis. Man jobbar sedan intensivt på plats för att sedan åka hem några dagar.
Würths säljare Niklas Hagström hjälper Implenia på plats

Niklas Hagström är ansvarig fältsäljare på plats. Han berättar om hur han hjälper Implenia med materialförsörjningen.
Berätta lite om samarbetet med Implenia!
- Det här är en väldigt bred kund, de har olika typer av servicelösningar och de handlar också väldigt brett ur vårt sortiment. För mig som byggsäljare har det varit en extra utmaning att det är så många klassiska fordonsprodukter, mycket nytt att sätta mig in i, men det är också väldigt roligt.Hur ofta är du hos kunden?
- Jag är hos den här kunden ungefär en dag i veckan. De har flera olika anläggningar som jag åker runt på. Varierande leveransplatser ställer väldigt stora krav på oss och jag lägger väldigt mycket tid på att se till så att alla leveranser fungerar. Vi försöker vara så flexibla som möjligt så att kunden får det de behöver.Något särskilt du är extra nöjd med?
- Vi har också fått ordning på deras fakturahantering, Vi har satt upp det så att de får en samlingsfaktura två gånger i månaden istället för en massa småfakturor vid varje beställning. Kunden blev väldigt nöjda med denna lösning och det känns kul att få ha varit med och hjälpt dem med det.Detta kanske också kan vara intressant för dig
Fordon Bygg Industri och Verkstad Kundcase Tunga fordon
Digitala inköp effektiviserar arbetet för MRO Larm
I våras knackade Würths fältsäljare Mia Romlin på dörren till MRO Larm i Kungens Kurva. Hon frågade om de var intresserade av att effektivisera sina inköp med hjälp av Würth. Andreas Lindberg,...
Bygg
Würth och Södra skapar enkelhet genom samarbetsavtal
Würth Svenska AB och Södra tecknar samarbetsavtal, med målet att göra bygget enkelt och effektivt. Samarbetet kommer innebära bättre helhetslösningar sett till logistik, service och infästning och...
Fordon Bygg Industri och Verkstad Tunga fordon
Dynamate effektiviserar inköpen med hjälp av Würth App
Dynamate levererar tjänster inom underhåll, service och utveckling för industriföretag. De har varit kunder hos Würth sedan 2010 och handlar delvis digitalt på wurth.se och via Würth App. Sandra...