Service på plats och ett brett produktutbud hjälper Sandströms Center att bli mer lönsamma

I ett industriområde i Spånga ligger Sandströms Center, ett familjeföretag med anor från 50-talet. Anläggningen i Spånga är en av totalt sex anläggningar och här träffar vi Karim Laimani som är platschef.

2022-10-17 11:21:00
Dela:

Företaget har varit Würth-kunder sedan tidigt 80-tal och servicen från Würth har växt under åren till att idag innefatta både service från säljare, utbildningar och inköp av olika typer av specialprodukter för karosseriarbeten.

 

- Sandströms Center har rötterna i Luleå och arbetade ursprungligen med produktion av påbyggnader till tunga fordon, runt 2010 gick man helt över till efter- och servicemarknad då man såg vilka stora behov som fanns. På anläggningen här i Spånga arbetar ca 30 personer på tre olika avdelningar; brandbilar, mekaniska arbeten och skadearbeten, berättar Karim Laimani.

 

Sandströms Center får varje vecka besök av Würth Account Manager Elias Kojhassarly som inventerar, fyller på utifrån behov och tar upp specialbeställningar. En service som uppskattas mycket av företaget.

 

- Servicen på plats i kombination med det breda sortimentet är två viktiga anledningar till att vi är trogna kunder hos Würth. Det gynnar oss och i och underlättar vår vardag. Vi känner en trygghet och kan fokusera på vår huvudsyssla. Att vi får hjälp med servicen gör att vi blir mer lönsamma.

 

Idag handlar Sandströms Center det mesta från Würth, allt från förbrukningsmaterial, verktyg, maskiner och personligt skydd.

 

- Vi får också hjälp med lösningar som passar vår vardag, Würths Account Manager är behjälplig och kan rekommendera produkter som hjälper oss. Vi kör t.ex. mycket limning och silikon och då har vi fått hjälp att hitta produkter som härdar snabbt och som gör att vi kan fortsätta arbetet snabbare. Vi får en snabbare ställtid vilket är viktigt för oss.

Anläggningen i Spånga är stor och på de olika avdelningarna pågår både service, skadearbeten och mekaniska arbeten. I en av hallarna är två brandbilar inne på service och här träffar vi Marcus Kriström, Senior mekaniker på Sandströms Center.

 

- Produkterna från Würth är bra, de uppfyller alla krav jag har. Jag gillar 3/8” verktygssatsen, den är komplett och väldigt bra till många jobb, man kommer väldigt långt på använda den.

 

Karim berättar vidare att förutom inköp av produkter så nyttjar de även Würths utbud av utbildningar, bland annat Vindruteutbildning.

 

- Vi gjorde nyligen en vindruteutbildning som var riktigt bra. Würth kom ut och höll utbildning här på plats vilket var väldigt smidigt. Vi kunde samla flera montörer och det sparar tid för oss. Utbildningen bestod av en teoretisk del följt av en praktisk del, efter detta så får man ett certifikat.

 

Sandströms Center har varit kunder hos Würth i över 40 år, och det finns flera anledningar till att de fortsätter att vara trogna kunder. Förutom service och brett utbud av produkter så upplever de också att Würth lever upp till deras krav på kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

 

- För oss är det viktigt att ha en leverantör som kan leva upp till våra krav på kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Och det gör Würth. Förutom detta så uppskattar vi tryggheten i att allting bara fungerar, vi behöver inte lägga tid på det. Würth är ett bra bollplank och vi har en bra kommunikation. Bara jag går in på butiken så är det samma service som att säljare kommer ut till oss. Jag uppskattar också den relationen man har byggt upp med Würths säljare, han har lärt sig vår verksamhet och har en förståelse för vår verksamhet och våra behov, avslutar Karim.