Würths app: All beställning i telefonen

På Öster Mälarstrand i Västerås växer 162 nya lägenheter fram. Würths kund Österling Bygg har fått i uppdrag av Bonava Sverige AB att stå för all stomkomplettering såsom innerväggar, golv, färg, dörrar och kök i husen. I drygt ett år har arbetet pågått och i slutet av november förväntas första etappen vara klar. Under hela projektet har Österling Bygg använt Würths app för att göra sina beställningar.

15 november 2021
Dela:

Till bygget på Öster Mälarstrand levererar Würth i stort sett allt fästmaterial och personligt skydd. Daniel Engström jobbar som arbetsledare på bygget och har i uppgift att se efter leveranser, tidsplaner, planering av resurser, samordning och inköp.

 

- Vi har varit kunder hos Würth länge. Jag började jobba på Österling Bygg för över 10 år sen och då var vi redan kunder hos Würth. Till bygget här i Västerås köper vi i stort sett allt fästmaterial såsom skruvar, tejp, lim och fog. Vi köper också maskiner och personlig skyddsutrustning. Här är det krav på skyddsglasögon och handskar, så det går det åt en hel del, säger Daniel. 

 

På arbetsplatsens byggområde var det mycket som skulle få plats. Platsbristen resulterade i att en ORSY container, som Österling Bygg tidigare haft från Würth, inte var optimalt. Istället valde Daniel redan från start att upptäcka Würths app och ta vara på den redan befintliga förvaringen. 

 

- Ted erbjöd sig att fixa en container som han kunde fylla på, men vi löste det såhär istället och det fungerar verkligen jättebra. Jag beställer allt digitalt. Är det större beställningar gör jag det från datorn, men mest använder jag appen. Det är väldigt smidigt och framförallt väldigt bra när man är ute på bygget och gubbarna ropar att vi behöver beställa något, då kan jag lägga in det i appen på en gång så att jag inte glömmer bort det, berättar han. 

 

Ted Camenius jobbar som fältsäljare på Würth och har varit Daniels kontakt sen Österling Bygg började med projektet i Västerås. 

 

- Daniel ringer mig sporadiskt om han behöver rådgivning kring vissa produkter eller har frågor i övrigt, han är en väldigt lätt kund att ha och göra med. Det är nog den av mina kunder som använder sig av appen mest och det är ju jätteroligt att det fungerar så bra, säger Ted.

 

- Jag försöker alltid introducera appen och webben för mina kunder. Det är ett bra komplement att ha oavsett om kunden handlar digitalt eller av mig på plats eftersom de kan gå in och läsa mer om våra produkter, se lagerstatus men framförallt att de kan följa sina ordrar, fortsätter han.

 

I slutet av november ska första etappen vara klar och Daniel och hans kollegor jobbar på för fullt i slutskedet. Österling Bygg har fått ett förlängt kontrakt med Bonava och påbörjar inom kort stomkompletteringen på nästa etapp. Daniels plan är att fortsätta använda appen. 

 

- Vi ska se till att även mina kollegor kan få tillgång till appen så att vi kan hjälpas åt med inköpen. Får vi snurr på det kommer det att effektivisera mitt jobb ännu mer, förklarar Daniel.

 

- Jag är väldigt nöjd med Würth. Det är snabba leverans, ett brett utbud, bra service och fräscha butiker, avslutar han.

 

3 fördelar med Würths app enligt Daniel: 

 

  1. Lättanvänd 
    Den är otroligt lätt att navigera i. Det är tydligt och mina vanligaste köp ligger alltid tillgängligt för att underlätta. Jag kan också nästan alltid få upp den produkten jag letar efter trots att jag använder bygg-slang när man söker efter produkten, vilket är jättebra. 
  2. Effektiviserar arbetet
    Appen underlättar mitt jobb otroligt mycket. Jag hade inte haft tid att sitta och åka runt och leta grejer, vänta in en säljare eller något sånt. Jag gör flera beställningar om dagen så de hade inte fungerat.
  3. Beställning i telefonen
    Det är jättebra att man kan beställa eller lägga till i appen direkt när någon säger till att det är brist på något. Telefonen har man ju alltid med sig så då kan jag lägga till det direkt i appen, det är lätt att glömma annars om man är på språng.