LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

Digitala inköp - med personlig relation

Tage Rejmes har varit verksamma i Örebro ända sedan 1982 och har sedan 2017 en ny lastvagns- och bussanläggning i området Berglunda i Örebro. I denna stora och moderna anläggning som ligger strategiskt intill E18/E20 säljer, reparerar och servar man lastbilar och släp. Vi har träffat reservdelschef Bengt-Olof Berglund och reservdelstekniker Thomas Axelsson.

2 september 2020
Dela:

Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB har varit kunder hos Würth sedan 2012 och handlar verktyg, fästmaterial, handskar, arbetskläder, fallskydd och förbrukningsmaterial.

- Ja allt utom kontorspapper, säger Thomas Axelsson och ler. Vi handlar mest digitalt men har en kontinuerlig kontakt med butiken som bara ligger ett par stenkast härifrån. Vi använder Pitstop, beställer på webben och hämtar i butiken, det är smidigt. Ibland slår vi en signal ner till butiken och beställer också, vi får alltid ett gott bemötande och de kan vårt kundnummer utantill fortsätter Thomas.

Bengt-Olof och Thomas berättar om en stor utmaning de ställdes inför i samband med att man flyttade högkvarteret inom lastvagnar 2017. 10 dagar innan flytten rasade en stor brand och ödelade stora delar av Rejmes anläggning i Örebro.

– Personbilsverkstaden med tillhörande lager samt lagret för lastvagnar brann ner. Lastvagnsverkstaden klarade sig utan skador. När vi plötsligt stod, till stor del utan lager så kändes det extra bra att Würth kunde hjälpa oss snabbt och butiken fanns tillhands när det var bråttom att få fram det vi behövde.

-Det bästa med Würth är nog att samarbetet funkar bra som helhet och att vi alltid får ett så gott bemötande i våra kontakter med dem.


Thomas Axelsson berättar att han nyligen börjat testa Würth App och ser fram emot att använda den som beställningsverktyg när han står ute vid lagerhyllorna och kan skanna istället för att knappa in artikelnummer. Det kommer att spara mycket tid.

Läs mer om Würths erbjudande till dig som jobbar inom Verkstäder Tunga Fordon här >